موسسه مجازی طب جامع اسلامی شفای قرآن
‏وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا‏ 
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موسسه طب جامع اسلامی شفای قرآن و آدرس shefateb.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





[ پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب:, ] [ 18:58 ] [ لقمان محمدیان ]

الله تعالی در سوره‌ی نحل می فرماید: ﴿فِیهِ شِفَاءٌ لِلنَّاسِ﴾ [۶۹]؛ در عسل برای مردم شفاست. عن عبد الله قال: قال رسول الله صلى الله علیه وسلم: «عَلَیْکمْ بِالشِّفَاءَیْنِ الْعَسَلِ وَالْقُرْآنِ.» سنن ابن ماجه (۳۴۵۲)؛ فی الزوائد: إسناده صحیح، رجاله ثقات. قال الحاکم: هذا إسناد صحیح على شرط الشیخین ولم یخرجاه. و وافقه الذهبی.

ترجمه: دو شفا، یعنی عسل و قرآن را لازم بگیرید.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:, ] [ 1:28 ] [ لقمان محمدیان ]

سلامتی در بعضی از خوراکی های توصیه شده در اسلام

کارخانه­ای عجیب: درمورد زنبور باید در بخش جانداران بحث می­کردیم، اما به دلیل اینکه عسل از او بدست می­آید و نیافتادن فاصله بین دو بحث آن را در کنار هم قرار دادیم.

دانشمندان با تحقیقات در مورد زنبور عسل چنین می­گویند: «زنبور عسل برای بدست آوردن و تولید قطره­ای شهد در حدود هزار گل را می­مکد! و تنها حشره­ای است که می­تواند شکوفه گل­ها را انبار کند و از آن برای ساخت جا(کندو ساخت زنبور) و شمع و عسل استفاده می­کند؛ نظام اجتماعی آنان بسیار متمدن است، زنبورها برای تولید یک کیلوگرم عسل نیاز به 500 هزار کیلومتر پرواز دارند، آنها در ساعت 63 کیلومتر سرعت دارند که وقتی شهد با خود آوردند سرعتشان به 28 کیلومتر می­رسد؛ و عجیب اینکه آنها تخم­هایشان را در کندو که قرار می­دهند مؤنثها در جایی و مذکر در جایی و ملکه نیز در جایی قرار می­گیرد تا ددر هنگام تولد به هر کدام غذایی خاصی بدهند! قبل از تولد انگار می­دانند کدام تخم چه نوزادی به دنیا می­آورد!! در جمع­آوری غذا و دفاع از همدیگر میان زنبور عسل شگفت انگیزترین تعاون وجود دارد! هر زنبورعسل کلمه­ای رمز برای ورود به داخل کندو دارد که در هنگام داخل شدن رمز را به نگهبانان می­گویند! اگر زنبوری رمز نگوید نگهبانان او را دشمن تلقی می­کنند و می­کشند!

زنبورهایی هستند که وظیفه­یشان پیداکردن جای گل­هاست، ودر صورت موفقیت برمی­گردند و میزان و مسافت و مسیر را به کارگران می­گویند!!

زنبورعسل در موقع خاص گلها را باروری می­کند و با زمان­سنجی دقیق در موقع گل شدن و تولید شهد به طرف آن می­رود و شهدش را می­گیرد! خلاصه عجیب­ترین کارخانه­ها به اندازه زنبور عسل شگفت­آور نیست! الله اکبر...

حال می­نگریم به آیات خداوند که می­فرماید:

وَأَوْحَى رَبُّكَ إِلَى النَّحْلِ أَنِ اتَّخِذِي مِنَ الْجِبَالِ بُيُوتًا وَمِنَ الشَّجَرِ وَمِمَّا يَعْرِشُونَ‏-  ‏ثُمَّ كُلِي مِنْ كُلِّ الثَّمَرَاتِ فَاسْلُكِي سُبُلَ رَبِّكِ ذُلُلًا يَخْرُجُ مِنْ بُطُونِهَا شَرَابٌ مُخْتَلِفٌ أَلْوَانُهُ فِيهِ شِفَاءٌ لِلنَّاسِ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَةً لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ‏(نحل 68و69)

‏ پروردگارت به زنبوران عسل ( راه زندگي و طرز معيشت را ) الهام كرد ( و بدان گونه كه تنها خود مي‌داند به دلشان انداخت ) كه از كوهها و درختها و داربستهائي كه مردمان مي‌سازند ، خانه‌هائي برگزينيد؛ ‏ سپس ( ما به آنها الهام كرديم كه ) از همه‌ي ميوه‌ها بخوريد و راههائي را بپيمائيد كه خدا براي شما تعيين كرده است و كاملاً ( دقيق و ) در اختيارند . از درون زنبور عسل ، مايعي بيرون مي‌تراود كه رنگهاي مختلفي دارد . در اين ( مايع رنگارنگ ) بهبودي مردمان نهفته است . بي‌گمان در اين ( برنامه‌ي زندگي زنبوران عسل و ارمغاني كه آنها به انسانها تقديم مي‌دارند كه هم غذا و هم شفا است ) نشانه‌ي روشني ( از عظمت و قدرت پروردگار ) است براي كساني كه ( درباره‌ي پديده‌ها ) مي‌انديشند ( و رازها و رمزهاي زندگي آفريدگان از جمله جانوران را پيش چشم مي‌دارند ) .  ‏ ‏

آنچه حشره­شناسان به آن دست یافته­اند دقیقاً قرآن با اشاره لطیفی آن را بررسی کرده و به ما ارائه فرموده است:

گفت: پروردگار ما كسي است كه به تمام اشياء خلقت وجود بخشيد سپس آنان را هدايت و رهنمون كرد. (طه- 50)

1- عسل: عسل برای مردم شفا است و طعامی لذیذ است چرا؟!

دانشمندان و محققین در مورد عسل می­گویند:

1- مواد تشکیل دهنده آن: 15 نوع قند تا به حال در آن کشف شده که مهمترین آنها فرکتوز (قند میوه) و گلوکز(قند انگور) هستند و در هر کیلو عسل 3456 کالری انرژی وجود دارد.

عسل ویتامینهای مختلف را در­خود­جای داده­است،مثلاً( - -اسیدنیاسین - پرودکسین -   )

در عسل جای پروتئین­ها خالی نیست؛ بلکه اسیدهای آمینه و اسیدهای آلی و مقداری آنزیم و مشتقات کلروفیل و محرک­های حیاتی از مواد تشکیل دهنده عسل است.

عسل مواد معدنی مهم مانند: کلسیم، سدیم، پتاسیم، منگنز، آهن، کلر، فسفر، و ید را با خود دارد.

در عسل هورمون جنسی از مشتقات استروژن و هورمون نباتی نیز یافت می­شود. خداوند در وعده­ی بهشت برای مؤمنین(در دنیا اگر قرآن را و سنت پیامبرr را سرلوحه زندگی قرار دهند و در قیامت نیز بخاطر این گوش­به­فرمانی برای متقین بهشت و رحمت خدا هست) و در مورد خاصیت و عظمت طعام عسل چنین می­فرماید: و رودهایی از عسل مصفّی وجود دارد. (محمد- 15)

این آیه به ما گوشزد کرده است که عسل صاف از مواد مهم نیاز بدن انسان است. در این جمله کوتاه خداوند صفای عسل را که تازه انسان پی برده در 14 قرن و چندسال پیش به ما گوشزد می­کند!

خواص شفاء در عسل:

تحقیقات امروزه در مورد خواص درمانی عسل چنین می­گوید:

1- عسل بدلیل داشتن اسیدفورمیک و آب اکسیژنه و آنتی بیوتیک­ها خاصیت ضدعفونی کننده بالائی دارد.

2- کودکان بیشتر به ویتامین  و کلسیم و منزیم و ضدعفونی کننده­های گوارشی و خونی دارند که کاملاً د رعسل وجوددارد.

3- تابش اشعه­های مختلف چه در میان وسائل زندگی و چه از طریق نور خورشید؛ عوارضی از قبیل سردرد، کاهش گلبول­های سفید خون، تب و کم­خونی و... به دنبال دارد. اما نوشیدن عسل این عوارض را از بین می­برد.

4- عسل زخم­ها را از وجود میکروب پاک می­کند و برای درمان دمل و جوش­ها مفید است. در حال حاضر بعضی از پزشکان زخم­های ناشی از عمل­های جراحی را با عسل ضدعفونی می­کنند، در کل عسل برای درمان بیماری­های پوستی مفید است.

5- عسل ترشح اسید معده را تنظیم می­کند و به دلیل دارا بودن آنزیم­های ساکارز و لیپاز وآمیلاز در هضم غذا کمک می­کند؛ عفونت­های روده­ای با عسل بهبود می­یابد و بیماری­های کبد و کیسه صفرا را کاملاً کاهش می­دهد.

6- بیماریهای سل و سیاه­سرفه و التهاب ریه و ذات الریه از مشکلات تنفسی هستند که عسل در درمان و کاهش آنها بسیار مؤثر است.

7- فایده عسل در بیماریهای چشمی از جمله: التهاب پلک­ها، زخم قرینه، سوزش چشم و تراخم و... کاملاً ملموس است.

8- زنان در دوران بارداری دچار استفراغ و خارش مهبل می­شوند، و در دوران زایمان درد شکم و التهاب مهبل و بعضی اوقات التهاب در ناحیه مثانه و سختی زایمان آنان را آزار می­دهد که نوشیدن و استفاده پمادی از عسل بسیار مؤثر واقع می­شود.

9- بیماریهای التهاب سینوسها و دهان و التهاب چرکی گوش و انواع سرماخوردگی­ها از بیماریهای گوش و حلق و بینی هستند که استفاده از عسل در مدت زمان کوتاه انسان را از شر میکروبها نجات می­دهد.

10- عسل باعث می­شود که خون تصفیه شود و به قلب کمک مي­کند که انرژی بهتری جذب نماید و ضربان نامنظم را تنظیم می­نماید و در درمان بیماریهای قلبی مانند: سوزش قلب و دردهای ناشی از عمل جراحی قلب و التهاب دیفتریابی قلب، بسیار تأثیر­گذار است؛ و گلبولهای قرمز و هیموگلوبین خون را تنظیم می­نماید.

11- عسل در درمان بیماریهای دستگاه عصبی مانند: داءالرقص، التهاب عصب سیاتیک و گرفتگی مویرگهای مغزی بسیار مؤثر است و آرام بخش بسیار جالب برای دستگاه عصبی به شمار می­رود.

و بسیاری دیگر از منفعتهای جسمی و روحی در عسل وجود دارد.

براستی این تأثیرات بسیار شگفت­انگیزی که در مورد عسل کشف شده، چه چیزی به ما نشان می­دهد؟! خداوند در قرآن فرمود: «فیه شفاء للنّاس» به صورت عموم آیه گفته است شفاء(درمان کلی) در عسل وجوددارد برای تمامی مردم.

در چهارده قرن پیش محمدr که هیچ کتابی نخوانده و اگر هم خوانده بود، هیچ وقت خود نمی­توانست چنین نظریه­ای را با جرأت به جهان عرضه کند و بگوید برای تمام مردم یعنی هر کس هر بیماری دارد از عسل استفاده کند که بسیار مؤثر است و درمان می­شود!

پس این سخن بشر ومخلوق نیست بلکه این جهان و این قرآن پروردگاری برای مدیریت و مدبریت آن وجود دارد!

2- شیر طعامی لذیذ و سالم است!

مردم زیادی در حال پرورش حیواناتی هستند که از گوشت و شیر و پشم و پوست آنان بهره  می­گیرند. دانشمندان با تحقیقات فراوان در مورد شیر به این نتیجه رسیده­اند: «در شیر چربی­ها، قندها و ویتامینها و پروتئینهای زیادی وجود دارد. و دارای گازهای محلول مانند: اکسیژن و گاز کربنیک و آمونیاک می­باشد، شیر غذای کاملی است چون در آن مواد معدنی کلسیم و فسفر و پروتئین­های کاترین و ألبومین وجود دارد و ویتامین آ، ب، ث نیز در آن حل می­باشد.»

و در مورد شیر و چگونگی تولید آن می­گویند: «گاو گوسفند و بز و شتر(یعنی حیواناتی که شیرشان برای انسان نوشیدنی است) دارای غده­ی تولید کننده شیر هستند، که به قسمتهای مختلف تقسیم می­شود و هر قسمت محفظه کوچکی دارد که ریشه نامیده می­شوند، این ریشه­ها بوسیله پرده­ای احاطه شده­اند که اطراف آن مویرگ­هایی وجود دارد، سلولهای این غشا مواد مورد نیاز از مویرگ را برای تولید شیر به ریشه­ها انتقال می­دهند، که شیر از طریق لوله­ای به مرکز غده و سپس به پستان حیوان ریخته می­شود؛ برای تولید یک کیلو شیر در حدود 20 تا 30 لیتر خون نیاز است، شیر از بین مجرای خروج مدفوع حیوان و گردش خون تولید می­شود.»

مسلمانان! این تحقیقات از کشفیات عصر حاضر است که با امکانات و بررسی­های مستمر گروه­های مختلف از دانشمندان این نتیجه علمی بدست­آمده است.

حال بنگرید که محمدr در قرنها پیش کلام خدا را در این مورد چگونه بیان کرده است؟!

وَإِنَّ لَكُمْ فِي الْأَنْعَامِ لَعِبْرَةً نُسْقِيكُمْ مِمَّا فِي بُطُونِهِ مِنْ بَيْنِ فَرْثٍ وَدَمٍ لَبَنًا خَالِصًا سَائِغًا لِلشَّارِبِينَ‏ (نحل- 66)

بی­گمان(ای مردم) در وجود چهاپایان برای شما(درس) عبرتی است(که در پرتو آن می­تونید به خداشناسي پی ببرید، چه عبرتی از این برتر که ما) از برخی چیزهایی که در شکم آنهاست، شیر خالص و گوارایی به شما می­نوشانیم که از میانه تفاله(مدغوع حیوان) و خون بیرون می­تراود و نوشندگان را خوش می­آید!

3- زنجبیل:

دانشمندان در مورد ارزش مصرف زنجبیل تحقیقاتی انجام داده­اند که در پایان نتایج آن را چنین ارائه داده­اند: زنجبیل باعث تقویت و شادابی قلب و دستگاه تنفس عضله قلب می­شود، و مانند دکوکسین عمل می­کند؛ زنجبیل رگها و شریان­ها را گشاد و از جمع شدن و به وجود آمدن لخته­های خون جلوگیری می­کند، بنابراین به روان و سیال شدن خون کمک می­کند، زنجبیل در درمان بیماریهای لخته مغزی و گرفتگی اندام­ها مؤثر است و در کاهش کلسترول خون بسیار اهمیت دارد، زنجبیل به هضم غذا کمک می­کند و شکم را نرم می­نماید، برای درمان بیماریهای کبد بسیار مفید است و برای همبستر شدن در جماع تأثیر مثبت دارد. قرآن کریم در مورد زنجبیل چنین می­فرماید: وَيُسْقَوْنَ فِيهَا كَأْسًا كَانَ مِزَاجُهَا زَنْجَبِيلًا (انسان- 17)

در آنجا از جام­های شرابی بدیشان می­دهند که آمیزه­ی آن زنجبیل است، مي­نوشانند.

این آیه بصورت غیر مستقیم به مؤمنین گوشزد می­کند که یکی از اسباب مفید درمانی زنجبیل است؛ و این آیه مبارک ما را به عظمت خدا و اثبات نبوت رسول اللهr رهنمون می­سازد.

4- کدو: طعامی سالم و شفابخش است

تحقیقات علمی در مورد کدو به ما می­گوید: کدو زود هضم می­شود و چون نرم و آبدار است برای افراد گرم مزاج بسیار مفید است، و توسط آن سردرد تسکین می­یابد نرم کننده شکم است؛ مجرای تنفسی را صاف می­کند، مجرای ادرار را پاک و آن را افزایش می­دهد، کدو بیماریهای قلبی و قند خون را شفا می­دهد و بهترین درمان بی­خوابی محسوب می­شود، خستگی مفرط ناحیه گردن و مفاصل را بهبود می­بخشد. خداوند می­فرماید: ما کدو و بُنی(که برگهای پهن دارد و کشیده می­شود) بر بالای او رویاندیم(که ما به برگهای آن و خوردن آن برای یونس که بعد از مدتی دچار اذیت در داخل شکم ماهی شده بود؛ مفید واقع شد). (صافات- 146)

این آیه رحمت ما را متذکر می­شود که کدو غذایی بسیار مفید و درمان­گر است.

5- زیتون:

در سال 1985 .م دانشمندان تحقیق بر زیتون را آغاز کردند که سبب آن عدم بیماریهای قلبی و کاهش انواع آن در جزیره کریت بود، که زیتون زیاد مصرف می­کردند، در سال 1991.م تحقيق دانشمندان کامل شدو نتیجه را در مورد زیتون چنین ارائه دادند: هر گرم روغن زیتون 9 کالری انرژی دارد، در زیتون ماده نرم­کننده شریان­ها و از بین برنده چربی رسوب­کرده در دیواره رگها قرار دارد، روغن زیتون چاق کننده نیست و سالم­ترین روغن­هاست و املاح کلسیم، آهن، فسفر، ویتامین آ، ب، ث، در آن قرار دارد و انواع پروتئین­ها در خود جای داده است، هر کس روزی یک قاشق روغن زیتون مصرف کند ، تصلب شراپین نمی­گیرد، و حرکات شکم توسط روغن زیتون روان می­شود، لثه­ها و دندانها را تقویت می­کند و پوست را شفاف و نرم می­کند، برگ درخت زیتون قرمزی و خارش و زخم عفونی پوست را درمان می­کند، آب زیتون از تاول­زدن محل سوختگی جلوگیری می­کند، زیتون سلامتی استخوان­ها را تضمین می­کند، و در ازبین بردن سنگ کلیه وکیسه صفرا و سنگ مثانه مؤثر است.

مصرف زیتون خون را تصفیه می­کند و از ریزش مو و بزرگ شدن پروستات جلوگیری می­کند؛ و از چروک شدن پوست جلوگیری می­کند؛ پتاسیم از مواد ضروری بدن است که برای اعصاب و قلب و ماهیچه­ها نیاز است، این ماده در زیتون نهفته است. مصرف زیتون از انواع بیماریهای گوارشی و قلب و عروق پیش­گیری می­کند.

خداوند مهربان در قرآن در مورد زیتون می­فرماید: همچنین درختی(با آن) پدیدار کرده­ایم که در کوه طور سینا می­روید و(صدها سال عمر می­کند و پیوسته سبز و خرم است و بدون زحمت زیاد، برکات فراوانی بهره شما می­سازد) و تولید روغن و نان خورشی می­کند برای خورندگان(و آنان را از شر انواع بیماریها نجات می­دهد.) (مؤمنون- 20)

و می­فرماید: و سوگند به انجیر و زیتون( که شاهد عظمت خدا هستند). (تین- 1)

حقیقتاً برای همگان روشن است آنچه در این زمان دانشمندان و پزشکان بعد از تحقیقات گروهی علمی مردم را به مصرف آنها دعوت می­کنند، قرنها پیش کسی از میان مردم که به دعوت آنان به توحید می­پرداخت از طرف خداوند با جملاتی شگفت­انگیز آن را بیان نموده است.

6- موز: موز مقوی و سالم و انرژی زاست

در هر گرم موز آنقدر کالری وجود دارد که در گوشت هست؛ پتاسیم، مس، فلوراین و آهن در موز موجود است، ویتامین­های ب، ب1، ب2، ب12، و د در موز قرار دارد و برای سلامت انسان بسیار مفید است، استراحت در سایه درخت موز آرامش عصبی به ارمغان می­آورد و کوفتگی بدن را برطرف می­کند. خداوند می­فرماید: و در سایه درختان موزی به سر می­برند که میوه­هایش هم­ردیف و چین چین است. (واقعه- 29)

خداوند یکی از نعمتهای بهشت را سایه درخت موز و استفاده از آن نام می­برد، گویا خداوند مهربان ما را دعوت می­کند که جهت رسیدن به رحمت خدا در دنیا نیز از آنچه ممکن است که در بهشت با آن متقین پذیرایی شوند، استفاده نموده و به سلامتی دنیایی برسیم و باشد متذکر شویم و به عظمت خدا پی برده و در مقابلش تعظیم کنیم.

7- خرما: بیشتر بیماریهای لاعلاج و شدید را پیش­گیری و برخی را درمان می­کند!

در مورد خرما بررسی­های فراوانی در سالهای 1987 تا 1994.م صورت گرفته است، که نتیجه حاصل این تحقیقات از این قرار است: «خرما حاوی الیاف است که از 130 بیماری پیش­گیری می­کند، که شایعترین آن یبوست است، در خرما منزیم و پتاسیم و مقدار بسیار کمی سدیم و انواع ویتامینها خصوصاً ب3 یافت می­شود، در هر صد گرم نیاز بدن به ب3 و پتاسیم و منزیم و الیاف تأمین می­شود؛ خرما محل خوبی برای رشد میکروبها نیست و به همین خاطر آلوده نمی­شود! برای تسکین درد زایمان بسیار مفید و ولادت را آسان می­کند.»

خداوند می­فرماید: و(در بهشت) در میان کشتزارها، درختان خرمایی که(خرمایشان) شاداب و نرم و رسیده(و بسیار مفید) دارند. (شعراء- 148)

در آیه­ای که خواندیم خداوند منّان صراحتاً ارزش غذایی و داروئی را به ما می­فهماند. و بیشترین غذای مصرفی رسول اللهr خرما، شیر، زیتون، کدو و خلاصه غذاهای طبیعی و ساده بوده و مسلمین را توصیه به مصرف آنان نموده است؛ که امروزه فوائد شگفت­انگیز آنها نمایان می­گردد!

اما در مورد تسهیل کردن زایمان، قرآن در داستان مریم(س) این مسئله مهم را برای ما روشن می­فرماید، آنجا که فرموده: ‏وَهُزِّي إِلَيْكِ بِجِذْعِ النَّخْلَةِ تُسَاقِطْ عَلَيْكِ رُطَبًا جَنِيًّا‏ - فَكُلِي وَاشْرَبِي وَقَرِّي عَيْنًا (مریم- 25و26)

تنه خرمایی را بجنبان و بتکان، تا خرمای نورس دست­چینی بر تو فروا فکَند، پس(از این خرما) بخور و(از آب گوارای چشمه کنار آن) بیاشام و(به این فرزندت که معجزه خداست) چشم را روشن بدار.

خداوند در این آیات روشن می­نماید که خوردن خرما در هنگام زایمان آرامش روحی و جسمی را برای مادر به ارمغان می­آورد.

مسلمانان! این فقط چند نمونه از طعامهایی بود که قرآن در مورد برکات آنان بحث می­نماید؛ پس با قرآن در زندگی و جوانب مختلف آن انس بگیریم تا سرمایه سعادت دنیا و آخرت را نصیب خود بگردانیم.

خداوند می­­فرماید: سپس در آن روز(حساب) از ناز و نعمت(و آنچه خورده و نوشیده و پوشیده و سوار شده­اید) بازخواست خواهید شد. (تکاثر- 8)

1-      سیاهدانه

محققین علم پزشکی دریافته­اند که سیاهدانه باعث تقویت دستگاه ایمنی و دفاعی بدن می­شود و مصرف یک گرم سیاهدانه باعث می­شود که تأثیر مثبت بر سلول­های غدد لنفاوی را 25% افزایش می­دهد.

سیاهدانه دارای فسفات، آهن، فسفر و 28% انواع چربی­هاست که آنتی بیوتیک و آنتی ویروس­ها که مواد کشنده میکروبها هستند در چربیهاست، مواد ضد سرطان، هورمونهای تقویت کننده، افزایش دهنده ادرار و صفرا، آنزیم­های هضم کننده، آنتی اسیدها و همچنین مواد فعال کننده و آرام بخش در سیاهدانه وجود دارد.

سیاهدانه برای بیش از 100 بیماری واکسن است و برای بیماریهای روده­ای، عصبی، تب، پوستی، عروق و شریانها درمان بسیار مفید است.

پیامبر  می­فرماید: عَلَيْكُمْ بِهَذِهِ الْحَبَّةِ السَّوْدَاءِ فَإِنَّ فِيهَا شِفَاءً مِنْ كُلِّ دَاءٍ إِلَّا السَّامَ

فشار خون که یکی از بیماریهای شایع و خطرناک است با سیاهدانه کاهش می­یابد، شکستن سنگ مثانه و کلیه با مصرف سیاهدانه صورت می­پذیرد و برای افزایش شیر مادران بچه دار و کاهش سردرد و از بین بردن زگیل سیاهدانه دارویی نیک است.

از سیاهدانه استفاده کنید و آن را بخورید زیرا در آن شفای همه بیماریها به جز مرگ وجود دارد. (ترمذی ک ش ح 2041م ش ح 1964 ابن ماجه م ش ح 3439)


 

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ جمعه 2 فروردين 1392برچسب:, ] [ 20:38 ] [ لقمان محمدیان ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ در جهت آموزش و ترویج پزشکی اسلامی راه ندازی شده است
امکانات وب
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 133
بازدید کل : 91691
تعداد مطالب : 219
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


محکوم کردن توهین به پیامبر

تماس با ما
داستان روزانه